Опера-містерія «Сліпий» набула сучасного характеру

Прем’єра вистави – це завжди свято для всього колективу театру, але прем’єра, що відбулася в Чернігівському академічному муздрамтеатрі ім. Т.Г.Шевченка 9 березня цього року, була по-особливому знаковою. Насамперед, тому, що презентація вистави «Сліпий» за шевченківським твором була приурочена до дня народження генія української літератури.

Знаковою подією стало повернення до репертуару театру, що носить ім’я Тараса Шевченка, сценічної роботи за його поемою «Невольник». Тим паче, що далеко не кожного театрального сезону в нашому музично-драматичному театрі відбувається постановка оперної вистави, особливо, з таким неординарним жанровим визначенням, як опера-містерія.

Над новаційною постановкою вистави працювала творча група у складі режисера-постановника Олександра Лаптія; головного диригента театру, заслуженого артиста України Олексія Рощака; хормейстера, народної артистки України Марини Гончаренко; хореографа-постановника Анастасії Сальникової; художниці з костюмів Ольги Юрасової та асистента режисера Дениса Тимошенка. І хоча за основу сучасної інсценізації було взято лібрето народного артиста України та СРСР Володимира Грипича і музику народного артиста України Олександра Злотника, написані більше тридцяти років тому, оригінальне режисерське прочитання дозволило нинішньому глядачеві по-новому побачити зміст класичного шевченківського твору, відчути його актуальність і співзвучність із сьогоденною патріотичною темою боротьби українського народу за волю і незалежність.

Драматичною увертюрою до подальшого сценічного дійства став емоційно насичений монолог Відьми (засл.арт.України Любов Колесникова), в якому сконцентрувалися і лють на загарбників рідної землі, і ненависть до поневолювачів, і прагнення до знищення ворогів з лиця землі.

Важлива роль режисером-постановником була відведена оркестрові та хоровій групі, які були розташовані на сцені й брали безпосередню участь у формуванні сценічного дійства.

На сцені органічно взаємодіяли оркестровий і хоровий супровід з динамічною пластикою артистів балетної групи, які образно відтворювали і народні гуляння сільської молоді, і сцени страждання народу від нападників, і згуртованість козаків йти на бій з ворогами.

Яскравого колоритного звучання додавали образам головних героїв – батька (арт. Петро Великий), Степана (арт. Євген Бондар), Ярини (арт. Оксана Ленчевська) – сольні партії вокалістів (засл.арт.України Едуард Брагіда, арт. Валентин Корінь, арт. Юлія Козакова).

На окрему увагу заслуговує сценографічне оформлення вистави, де символічного значення набувають кам’яні постаті тотемів козацького роду, а чорні і білі товстезні мотузяні коси почергово створюють уявлення то про пута неволі, то про павутиння зневіри, а то стають гратами в’язниці чи перетворюються на знаряддя тортур над полоненими.

Неабияке враження справляють чоловічі і жіночі костюми, в яких доладно поєднуються силуети класичного народного строю з незвичайними оздоблювальними елементами. А використання в танцювальних фрагментах вистави жінками серпів, а чоловіками списів робить хореографічні композиції надзвичайно експресивними і виразними.

Завдяки таким креативним постановочним рішенням опера-містерія «Сліпий» набула сучасного характеру і стала новим кроком щодо втілення на чернігівській сцені літературного доробку Тараса Шевченка.

Сучасна інтерпретація оперної вистави «Сліпий» і натхненна гра усього загалу артистів справили глибоке враження на театралів, котрі прийшли на прем’єрний показ, викликали бурхливі овації глядачів, що букетами квітів дякували виконавцям і постановникам, яких запросили на сцену після закінчення вистави.

Вітаючи творчий склад з успішною прем’єрою, побажаємо новій оперній виставі «Сліпий» тривалого сценічного життя, а шанувальникам Чернігівського театру – цікавих зустрічей з наступними творчими роботами шевченківців.

Раїса Міненко, керівник літературно-драматургічної частини театру

Фото: Iren Brynza

Ще цікаві публікації

Прокоментуйте